Our Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Anniversary..

Daisypath Anniversary tickers

8 Jan 2011

My Love story (Lindabby)


Assalammualaikum

saya xtau nak stat mcmn dgn entry ni.....
kisah cinta saya yer....mari kita imbau semula kisah 8tahun lepas...jeng jeng..!!
cinta hati saya ialah encik tunang saya dan juge bakal suami saya bernama
MOHD ABBY
bukan abby abadi yer tp mohd abby..
saya pon xberapa pasti kenapa mama abah nya letak nama tu...
selalu ajer lupa nak tnya bila duduk borak sama2 dgn parent nya..

cerita nya bermula begini..
http://www.emocutez.com
masa ni saya baru jer pindah rumah ke Taman Bachang Baru dekat melaka ,
sbb saya beriya2 nak pindah kat taman ni sbb ex-bf saya ad bu
kak kedai runcit kat situ,
so tujuan nya nak skodeng2 dia selalu, tp ap kan daya jodoh xpjg,
lagi satu bersyukur gak xdisatukandgn my ex sbb dia chinese,
oooh , saya xnk...xbyk sedara...hehhehe


nak dikutkan cerita, saya ni dulu xmelayan lelaki, bukan nak ckp sombong,
tp maybe jual mahal kot, sbb dulu masa kat sekolah "HOT" la jugak,
ari2 ade surat cinta kt bawah meja, ad coklat etc...
then , ad satu hari ni ade sorang mamat
nama nya MOHD ABBY "shuit, shuit" saya,
saya buat muka nonong jer jalan balik umah,
dia kecewa, then ingat saya sombong , so malas la nak layan .( mengikut kisah tunang saya cter).
http://www.emocutez.com


tunang saya start mengurat bila dia mula kenal sape adik2 saya, saya ad 3 org adik,
1 perempuan, 2 lelaki,
adik bongsu saya dulu rajin pergi surau,
so setiap kali balik dr surau, mesti adik saya terserempak dgn adik saya,
then tunang saya selalu lah jugak belanja mkn
http://www.emocutez.com & at the sametime bertanya pasal kakak nya
iaitu SAYA..

satu persatu adik2 saya ..encik tunang saya pikat,
misi dia ialah pikat adik2 dulu, baru pikat kakak..
kelakarkan!
adik bongsu n adik perempuan saya jadik adikangkat dia...
then diorg stat la passing surat kat saya..
time tu cuti sekolah, saya buat part time job,
so kuar umah pagi, lewat malam
baru pulang....
balas biodata pon just simple xde bunga2..
sedih dia..
jawab tpon pon nak xnk...

ad satu pagi sabtu, dgn hujan lebat nya,sebelum saya nak pg kerja,
abg abby call soh kuar jap kat tepi umah kata nak jumpa,
then mula2 nk refused but sy kuar la jugak,
kuar curik2 tau...hehehhe
kesian kan dia..
saya dgn berpayung tp dia berbasahhujan,
dia nak jumpa saya
sbb dia nak ajak couple,
dia kata kalau terima couple dgn dia, suruh saya terima surat ni,
klu xnk terima, dia akan koyak kan surat tu
then buang kt longkang..
then saya tanpa fikir pnjg saya terima surat tu , tha
ts mean i accept him...
laallalalalla....
bila dia tahu sy accept dia,
punya la happy dia, ulang alik naik motor depan umah , press2 motor dgn berhujan...
dalam hati saya ckp: "apa la budak ni, xde kerja ke..?heheh"
saya bukak surat tu kt tmpt kerja, kandungan surat tu sajak cinta yg mmg nukilan dia sendiri...

DAN

bermula la kisah percintaan saya dgn dia pada
25 Nov 2003...

mula2 ingat sbb terima couple just nak main2 jer...
xnk serius, sbb dulu dia xhensem...
huhuuh...(klu abg abby nmpk ni abes ngajuk..:P)
http://www.emocutez.com
but then, lama kelamaan saya terjatuh cinta kat dia,
sbb dia seorg yg penyabar, pendengar yg baik,
dia baik, suka tlg org,xkedekut, romantik..segala2 nya la...

dah lama2 couple, mama ayah saya da terhidu hubungan kitorang,
mula my parents xsuka kan dia,
saya ingat nak minta putus, tp dia xsanggup,
so we just continue.

At the same time, my family ad masalah ,
dia dtg tolong walaupon parents xsuka dia.
abg abby selalu jer kena marah tp dia bertahan jer,
dia kata dia akan berusaha pikat hati mama ayah saya...
so i will let him to try...
try punya try...
my parents accept him but with 1 or 2 condition...
maybe sbb mama ayah xsuka sbb dia xde kerja
tetap lagi,
then dia suka berlepak2..
biasa la budak2 bru abes sekolah..
abg abby amik itu sbg cabaran....
http://www.emocutez.com
lastly, dapat kerja infineon...
yg paling saya terharu kan,
dari first motor n kereta dia amik smpi sekarang,
sume saya org first yg naik dgn dia...
terharu kan.....!!

walaupon saya budak sekolah, dia xsegan nak amik sayabalik sekolah ,
jenguk2 saya kat asrama , bawakkan makanan, bawak kuar outing( time ni sy form 5)..
ramai ckp saya dgn dia dulu 1-0.
nak tahu kenapa 1-0..?
jawapan dia gmbr ni ...
*ni gmbr masa saya form 5 (kecik kan)

sbb dulu saya kecik jer, kurus tp dia besar tinggi...
dah mcm adik dan abg...
tp sekarang sy da chubby sikit ..:P
hehheheh

smpi la after saya abes SPM, after dpt tawaran masuk ke matrikulasi Pahang,
saya da lupa mcmn perkataan "tunang" tu ble timbulpada masa tu...
saya cuma ingat,
mak dia tnya "Linda nak tunang x dgn abg Abby x? "

saya pon jawab soh tnya mama ayah dulu...saya ikut jer...
then parents abg abby pon dtg bertandang ke rumah bertnya,,
mama ayah saya "SETUJU",
tp dgn syarat bagi saya abeskan study dulu


**hari pertunangan 13 mei 2007

Kami pon mengikat tali pertunangan pada 13 Mei 2007..
sehari sebelum saya perlu mendaftar ke matrikulasi Pahang,
kesian kat dia,
baru tunang, dah berjauhan...
tp bagus jugak,
xdela selalu keluar dating...
tp dia selalu jer dtg jenguk saya kat pahang...
dr Melaka ke Pahang mengambil masa 4 jam...tp
dia sanggup...sbb rindu
huuhuh...saya xtau nak express kan mcmn perasaan saya pada dia...
saya mmg yg teramat sayang kt dia...

After saya abes pengajian di matrikulasi,
saya dpt pulak tawaran sambung belajar ke United Kingdom pula,
mula2 rs berat hati nak terima sbb asyik2 berjauhan jer dgn abg abby,
tp bila pkir2 balik, masa depan,
so dia redha, n dia sanggup tunggu dan tunggu lagi....
so saya akan balik Malaysia setiap 9 bulan iaitu cuti musim panas..
bila da ad kt UK , saya setiap hari sy call mereka utk
mengubati kerinduan...

**gmbr sebelum terbang ke UK (di KLIA)

Sebelum ni,
mama ayah kata saya cuma boleh berkahwin after saya dahkerja dlm 1-2 bulan,
tp saya nak kahwin after saya graduate...
mula2 selalu jugak bertnya n pujuk mama ckp nak kahwin cepat...
tp sy kena marah jugak la selalu..

but then , saya amik inisiatif lain, saya berharap pada Allah,
saya setiap kali solat, saya berdoa supaya permudahkan hubungan kami.

dlm bulan 6 tahun lepas, tiba2 mama ckp,
"klu akk nak kawen tahun depan akk dah kena simpan duit "
tp time tu saya xberapa comfirm dan yakin,
btul ke apa yg aku dgr..(demam ke apa mak aku ni-dlm hati berckp)
rupanya2 parents abg saya dtg umah bertnya...
actually mak abg abby dah byk kali bernya, tp selalu jer dpt jawapan yg xbest...

sehingga la raya ke-7, mereka sekeluarga officially dtg ke rumah,
discuss tentang perkahwinan kami dan suruh kamipilih kan tarikh ...
dan kami pilih insyallah awal september tahun ni(2011)...time raya...
dan sekarang kami sedang dlm proses membuat persiapan...
http://www.emocutez.com
saya happy yg teramat sbb Allah terima doa saya.....
moga segala perancangan berjalan lancar...
dan hubungan kami diredhai Allah....

ok, cukupla rasanya kisah cinta saya dgn bakal suami saya....
saya mencuba nasib menyertai contest ni, kalau ad rezki adelah, klu xde xpe, ble cuba lgi...
**semoga berjaya kepada yg menyertai, ganbatte...
Terima kasih kepada CST production dan Lynda Rahim menganjurkan contest ni

4 comments:

  1. wah bestnye...
    takde mslh bercinta ok la tu.,hikhik

    ReplyDelete
  2. huhuhu..ada jugak masalah dgn family..tp kitorang tegar...smpailah sekarang ni...naseb bek si dia tu penyabar org nya..:)

    ReplyDelete

layan.....:)