Our Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Anniversary..

Daisypath Anniversary tickers

11 Jan 2011

11.1.2011

**Pak cik zul yg hanya mekar dlm kenangan kami...semoga roh nya dicucuri rahmat..


Assalammualaikum,
hari ni bertarikh 11 january 2011 a.k.a 11/1/2011...
hari keramat yg saya xkan lupa sbb ia satu tarikh yg cantik dan mudah diingati...
dan ia juga sbb salah seorg dr family saya telah pg menemui ilahi...
pagi hari ni , pak cik saya meninggal dunia pada pkul 7.40am akibat serangan sakit jantung...
unexpected !!!..
patutlah malam semalam (waktu UK) = waktu pagi malaysia,
hati saya xtenang, ingat kan sbb saya malas nk study ke apa,
i just ignore it, xaspect ad something nak berlaku pada family sendiri,
sbb kebelakangan ni xde plak cerita pasal sedara sakit ke apa...
mmg kematian nya UNEXPECTED...

saya tahu pon after saya call abg sy, then dia ckp pak cik zul da meninggal,
u know...
bagai dipanah hati ni,
TERKEZUUUTT....!!

mula2 xpercaya betul ke apa yg didgr,
nak kepastian call umah, then betul la pak cik saya da kembali ke rahmatullah,
sbb dengar suara ayah yg serak basah,
ayah sedih kot....sbb pak cik tu la rapat ngan ayah...
diorg selalu jer pg keluar jalan2 bersama2,
biasala anak da besar, nak buat ap lgi kat umah kan...
so diorg saling ziarah umah , dok borak2.....

huuhuhu...terkilan gak la..sbb xdpt nak tatap wajah buat kali terakhir..
xtau nape, kehilangan satu ahli keluarga kami buat saya terasa sgt kehilangan nya...
apatah lagi family dia kan...
aku menangis giler2 semalam, xnk berpnjgan aku sedekah kan al-fatihah n Yassin utk arwah ...:((

mengikut cerita mama tadi,
mak cik saya sempat basuh pinggan sama2 dgn dia pagi tadi after breakfast,
then cik zul ngadu sakit dada,
mak cik ingat sakit dada biasa sbb dia xde sakit jantung,
cik zul kata nak duduk kat kerusi depan umah,
aleh2 bila mak cik pg jenguk kat depan,
cik zul da xsedar kan diri plus mulut daa berbuih...
cepat2 mak cik saya call ayah mama saya minta tlg hantar pg hospital ,
sbb ambulans lmbt...
naseb bek umah kitorang dekat...
xsempat nak pg hospital, ambulan smpi , then check,
attendan hospital sah kan "dia tiada lgi"
meraung anak laki dia (abg abo)...
huhuhuhuh...

skunk ni byk da org mati mengejut gitu...
takut kan....
mmg Allah skunk tarik nyawa manusia dgn cara gitu ke...?
Allah nak suh kita sedar ke...?
Allah nak kita constant beribadah pada Dia, xkurang pon dr hari ke hari ....
kan 2...?
korunk ad terpikir x...?
klu tiba2 kita ni tiba2 Allah tarik nyawa kita mcm tu...
xsempat nak bertaubat...
xsempat nak wat pape..
rasa rugi x...?rs menyesal x?
pada zaman skunk ni, xble mind set kan yg kita lama lgi nak mati, so byk masa lgi nak enjoy...
xble xble....
bila bila jer Allah akan tarik nyawa kita...

bila da berlaku mcm ni,
rasa nak peluk2 mama ayah....
rasa xnk lgi berjauhan dgn mama ayah...
nak cepat abes kan semua ni,
nak luangkan byk masa dgn family...
nak jaga diorg masa sakit..sume2 la..
sementara diorg masih ada lgi,
hargailah mak ayah kita yer kawan2....

tadi tgk wall abg abo( anak arwah), dia kata, dia rs kecewa sbb sebelum ni xbyk luang masa
berborak dgn arwah....
dr situ, kita dpt amik pengajaran,
walau mcmn sibuk pon kita,
sila lah jgn abaikan mak ayah kita.....
sayangilah mereka seadanya...
I LOVE & MISS U MAMA AYAH....

p/s : Al- fatihah kepada pak cik Zulkiffli...semoga roh nya dicucuri rahmat....:((


No comments:

Post a Comment

layan.....:)