Our Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Anniversary..

Daisypath Anniversary tickers

18 Sept 2011

~Penyatuan dua hati menjadi satu~


Salam to all followers,
dah berhabuk rasanya blog ni, ni baru terasa nk share something kt blog ni..
2 minggu lepas, on 2th sept 2011 at 3pm in Muar (my house), saya akhirnya selamat di ijab kabulkan dgn tunang saya --Mohd Abby bin Mohd Nor... dgn SEKALI lafaz je okay...hihi...

ramai yg expect suami saya akan lafaz ntah berapa kali mema
ndangkan nama saya panjang..
tp dgn semangat kental suami saya, berjaya dgn satu lafaz ijab kabul...

sebelum nikah, tok imam dtg masuk umah minta berjumpa dgn pengantin perempuan n ayah sy sbb nk mnta sign dokumen nikah... time tu da nervous da masa dipanggil kuar..
ingatkan tok imam nk interview sy lgi ke apa ke...
tgn sejuk je weihhh...
after setel sign dokumen...

tok imam minta kebenaran dah boleh teruskn majlis..
so sy pon jawab : " silakan tok imam.."

time tu sy pelik nape sy tak boleh duduk luar spt mn org lain buat...
sy nk dgr jugak bakal suami sy akad nikah..
tp apakan daya, diorg suh duduk je dlm bilik,
bila dah setel baru boleh keluar...

Time dah masuk bilik dgn ditemani kawan rapat saya a.k.a pengapit sepenuh masa sy Yazmin Azizan dgn pembantu mak andam ...
mula2 sy senyap jer... tgn n jantung dup dap dup dap dgn kencang nya..
saya asyik duk tertnya2 dah start ke.. mcm2 lah soklan...
diorg pon xtau apa sedang terjadi kt luar..
sbb dr bilik xdgr kot kt luar...
ayah lak lupa nk pasang microfon...huhuhu
tggu punya tggu, borak punya borak dgn diorg,
aleh2 dah dgr ajer doa selamat,
time tu mcm xpercaya ..betul ke aku ni dah jadi seorg "isteri"...
xpercaya sbb xdgr akad nikah td...

xpe2... asalkan dah selamat dah ..btul x...heee...
ada byk lgi cter sbnarnya..nnti lah eh..smbung next post...:)

No comments:

Post a Comment

layan.....:)