Our Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Anniversary..

Daisypath Anniversary tickers

9 Feb 2011

loss weight

Assalammualaikum w.r.t

ehem2, telah sekian lama nya daku tidak menupdate blog ini...
hihihi, kemalasan lah kwn2...:P

arini ak nak cter ckit kisah2 pasal berat badan ni....
dulu2 sebelum ak naik form 5,
badan aku kecik jer...
berat badan pon mcm kwn2 ak yg skunk ni,
berat diorg turun naik dlm range 40-43 jer...
tp lepas je ak naik form 5, aku dah masuk asrama,
berat badan terus naik 50 kg...
nak bukti?
..
..
..
..
..
..
..
ni dia gmbr nya, puas ak godek2 hard drive ni...
u all nmpk x cengkung nya saya ...
sape2 yg ad dgn saya sekarang n kenal saya dulu,
diorg tahu la mcmn byk nya perubahan fizikal saya....
bila jumpa jer kwn lama, diorg mesti ckp,
"linda, awk da mkin comel la, (sambil cubit2 pipi)..."
hahhahaha...:))

sedih kan...
time saya kt matrik pon tembam gak, xturun2, malah makin naik,
maybe sbb ngah bahagia ke xtau lah...
bila balik kampung jer,
apa yg terluah dr mulut ni nak mkn apa...
sume org nak belanja, sanggup pg crik kan..semata xnk bg ak kempunan,
maybe sbb ak dok jauh kot...
then pg jenguk umah abg aku,
diorg pon layan aku mcm tu,
bila mama abah abg ak tahu yg ak nk dtg hujung minggu,
diorg dah siap2 nak masak makanan feveret ak,
semestinya,
ASAM PEDAS IKAN PARI

yerppp,, that is my feveret...
yummy!!!...
ehmmm tgk mcmn aku xnaik badan,
tp xpela..
kita kena bersyukur...kan2..
sume org nak bg mkn,
rezki namanya...
Alhamdulillah, terima kasih Allah..!!

nak BUKTI lgi,
yg menunjuk kan aku dah naik berat badan..
..
..
..
..
..
ni gmbr time kt matrik...

nampak x perbezaan nya ketembaman pipiku....
huhuhuhu....

tp xpe...
skunk ni aku nak show off sikit,
betapa daku gumbira,
yg berat badan aku skunk da turun sebanyak 6 kg..

bulan 6 tahun lepas sebelum ak pulang ke malaysia,
berat badan ak 59 kg,
then after balik malaysia selama lebih kurang 3 bulan lebih,
berat aku naik lagi 3 kg= 62 kg...

huhuhuh
time tu ak da xtau nak watpe,
sedih pon ade,
sbb xtau mcmn nak turun kan berat badan,
nak minum air yg bakal mak mertua ak suggestkan,
aku xberapa suke sgt klu air ubat ni..
sebelum ak balik ke uk,
abg ak n ayah ak betting yg adakah tahun depan time ak nak balik ak akan turun berat badan..
then ak mula2 xnk terima,
tp diorg asyik dok nyakat aku.
aku pon terima betting tu,
sebelum ak naik flight ak niat mmg nak turun kan berat badan tanpa berdiet,
TANPA BERDIET mksudnya
xmakan nasi satu hari, kena exercise giler2..
huhuu,
aku xnk mcm tu,
then aku search2 lah internet tips diet yg sihat,
aku ad jumpa satu file,
klu sesape yg nak, boleh minta dgn saya yer...
xleh nak attch kan kat sini...

diet yg sihat ialah
konsisten kan masa makan breakfast, lunch n dinner,
then jgn sekali2 skip nasi,ayam n daging n ikan,
dan yg penting byk minum air putih..
tu jer tips saya yg menyebabkan saya turun berat badan jadik 56 ++skunk...
56 tu after mkn,
klu sebelum mkn, ia 55.5kg...
ni dia buktinya,
saya siap amik gmbr lgi, ni la weighing scale saya....
**sila abaikan jari kaki yg xberapa cntik tu...
sila perhatikan number tu...
huhuhu...

bila smpi tahap ni,
saya kena maintain kan berat badan ni, dah xmoh turun lagi,
klu turun lagi dah xmolek lak,
t cengkung je,
oklah..
bagi sesape yg nak turun kan berat badan,
berusahalah dan amalkan diet yg sihat yer...
sekian wassalam...

No comments:

Post a Comment

layan.....:)